Tijdelijk verhoging forfaitaire vergoeding thuiswerk
Een werkgever kan onder bepaalde voorwaarden een forfaitaire thuiswerkvergoeding toekennen aan zijn werknemers die regelmatig en structureel thuiswerken om hun bureaukosten te dekken die ten laste komen van de werkgever (zodat de forfaitaire vergoeding een niet-belastbare vergoeding van kosten eigen aan de werkgever vormt).
-
Voorafbetaling (VA3)
-
Koopt u een nieuwe auto beter nog in 2026 dan in 2027?
Stel u wil een nieuwe auto aankopen of leasen voor uw onderneming (eenmanszaak of vennootschap). Kan u dit dan beter nog in 2026 doen of kan u fiscaal gezien evengoed wachten tot in 2027?
-
Wanneer heeft uw vennootschap recht op investeringsaftrek voor boekjaar 2026?
Doet uw kleine vennootschap een nieuwe investering, dan kan zij daarvoor onder bepaalde voorwaarden genieten van de investeringsaftrek. Wanneer moet die investering precies gebeuren om nog recht te hebben op de investeringsaftrek voor boekjaar 2026?
Een werkgever kan onder bepaalde voorwaarden een forfaitaire thuiswerkvergoeding toekennen aan zijn werknemers die regelmatig en structureel thuiswerken om hun bureaukosten te dekken die ten laste komen van de werkgever (zodat de forfaitaire vergoeding een niet-belastbare vergoeding van kosten eigen aan de werkgever vormt). Eén van deze voorwaarden luidt dat de forfaitaire vergoeding maximaal € 126,94 per maand mag bedragen (geïndexeerd € 129,48/maand).
De minister van Financiën geeft echter te kennen dat de maximale thuiswerkvergoeding voor het tweede kwartaal van 2021 tijdelijk zal worden verhoogd van € 129,48 naar € 144,31 voor werknemers en bedrijfsleiders.