Btw-klantenlisting 2021 uiterlijk 30.03.2022 in te dienen
De klantenlisting is een lijst die elk jaar moet ingediend worden bij de Btw-Administratie.
-
Voorafbetaling (VA3)
-
Koopt u een nieuwe auto beter nog in 2026 dan in 2027?
Stel u wil een nieuwe auto aankopen of leasen voor uw onderneming (eenmanszaak of vennootschap). Kan u dit dan beter nog in 2026 doen of kan u fiscaal gezien evengoed wachten tot in 2027?
-
Wanneer heeft uw vennootschap recht op investeringsaftrek voor boekjaar 2026?
Doet uw kleine vennootschap een nieuwe investering, dan kan zij daarvoor onder bepaalde voorwaarden genieten van de investeringsaftrek. Wanneer moet die investering precies gebeuren om nog recht te hebben op de investeringsaftrek voor boekjaar 2026?
De klantenlisting is een lijst die elk jaar moet ingediend worden bij de Btw-Administratie. Op die lijst moeten alle Belgische btw-plichtige klanten vermeld worden waaraan vorige jaar in totaal voor meer dan € 250 (excl. btw) gefactureerd werd. Die listing moet voor elke klant het totaalbedrag aan leveringen en diensten en de totale aangerekende btw vermelden. Particuliere klanten en btw-plichtige klanten waaraan voor minder dan € 250 gefactureerd werd, moeten dus niet vermeld worden.
De klantenlisting moet jaarlijks vóór 31 maart ingediend worden. M.a.w. de klantenlisting voor 2021 moet uiterlijk op 30.03.2022 ingediend zijn. Ondernemingen die onder de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen vallen moet sowieso geen klantenlisting indienen zo die nihil zou zijn.